سیزدهمین هم‌اندیشی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار گردید

سیزدهمین هم‌اندیشی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار گردید

 
سیزدهمین هم‌اندیشی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، سیزدهمین هم‌اندیشی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن با حضور اعضای هیات مدیره، مدیر عامل، معاونین، مدیران و مشاورین شرکت مادر، مدیران عامل و معاونین شرکت‌های تابعه و همین طور رئیس هیات مدیره و معاون امور شرکت‌های گروه مالی بانک مسکن، سه‌شنبه و چهارشنبه 10 و 11 بهمن ماه 1396 به میزبانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران، پردیس و جنوب در جزیره کیش برگزار گردید.

انصاری لاری: پروژه ستاره کیش، در شان مردم و از پروژه‌های شاخص جزیره است

در روز اول همایش، دکتر انصاری لاری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مهمان ویژه همایش بود. در بخش اول این همایش و پس از خیر مقدم میزبانان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به واژه «مسکن» که به نوعی باید سکینه و آرامش را برای ساکنانش به همراه داشته باشد، گفت: می‌بایست در ساخت مسکن دقت لازم صورت پذیرد تا محلی آرام را برای ایرانیان فراهم نماییم. ایشان در ادامه با اشاره به پروژه ستاره کیش که توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب در جزیره کیش در حال ساخت می‌باشد، از برج‌های بلند مرتبه این پروژه که با طراحی ویژه و استانداردهای به روز در شهرک صدف جزیره کیش در حال اجرا می‌باشد، به شایستگی نام برد

سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش  

تشریح انتظارات مدیر عامل جدید بانک مسکن توسط فرشچیان

فرشچیان، رئیس هیات مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت ایشان در طلیعه سخنان خود با بیان این‌که حضور مدیر عامل بانک مسکن به همراه هیات مدیره در این همایش به دلیل شرایط آب و هوایی مقدور نشد، نکات مد نظر ایشان را به اطلاع حاضران رساند. وی خارج شدن و تعیین تکلیف پروژه‌هایی که در چهارچوب اهداف و استراتژی بانک نمی‌باشد و برگشت به هدفی که برای شرکت وضع گردیده است را نخستین خواسته رحیمی انارکی عنوان کرد. رئیس هیات مدیره گروه سرمایه‌گذاری مسکن ادامه داد: پروژه‌های شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن باید از نظر طراحی، کیفیت و سرعت اجرا، الگوی و متفاوت باشد و پاسخی به نیازهای پاسخ داده نشده در بخش مسکن باشد

سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش  

 

به کارگیری روش‌های نوین ساخت و ساز در تولیدات شرکت از تاکیدات دیگر مدیر عامل بانک بود که فرشچیان به آن اشاره کرد. وی افزود: گسترش و توسعه فعالیت‌ها در احیای بافت فرسوده کشور از موضوعات مهم و مورد درخواست مدیران است که از شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن انتظار است در این مسئولیت اجتماعی به نحو شایسته حضور داشته باشد.

از جمله نکات پایانی که فرشچیان عنوان کرد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها بود. وی تاکید کرد: لازم است با به کارگیری ابزارهای متنوع، قیمت ‌تمام شده واحد‌ها کاهش چشمگیری داشته باشد.

ارزیابی مستمر عملکرد شرکت‌ها در گروه مالی بانک مسکن

رحمتیان، رئیس هیات مدیره گروه مالی بانک مسکن به عنوان آخرین سخنران بخش اول به انتظارات بانک مسکن و گروه مالی بانک مسکن از شرکت‌های تابعه خود اشاره کرد و گفت: انطباق با ویژگی‌های مادری یعنی فعالیت در راستای ماموریت محوله بانک، جذابیت صنعت، مزیت رقابتی، فروش بخش عمده ممحصولات تولیدی در همان سال و رشد بازار هدف، از توقعات گروه مالی بانک مسکن از شرکت‌ها می‌باشد. وی تاکید کرد: گروه مالی بانک مسکن همواره و به صورت مستمر، شرکت‌های خود را از این منظر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

ایشان در ادامه به همکاری گروه مالی بانک با شرکت سرمایه گذاری مسکن اشاره کرد و گفت تعیین تکلیف سود سهام‌ سال‌های گذشته و تاسیس سه صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در گروه سرمایه‌گذاری مسکن از همکاری‌های قابل اشاره است.

احداث بیش از 150 هزار متر مربع در بافت‌های فرسوده در سال‌های اخیر

بخش بعدی این همایش به بافت فرسوده اختصاص داشت. در این قسمت و در ابتدا، سید مسعود مروج، معاون فناوری و مدیریت ساخت گروه پس از ارائه تعاریف بافت فرسوده و ناکارآمد شهری برای حاضران، بسته‌های تشویقی ارائه شده توسط شهرداری‌ها و نیز حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن را در نوسازی بافت‌های فرسوده تشریح نمود.

مروج در ادامه گفت: «رویکرد گروه در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، مبتنی بر بازآفرینی شهری به عنوان یک توسعه‌گر، ارتقاء فرهنگی و اجتماعی از طریق ساخت مسکن خوب، ارتباط موثر با مراکز مردم‌نهاد و دفاتر تسهیل‌گری و نیز توسعه پایدار مبتنی بر زیست‌بوم است که در تمام پروژه‌های گروه، این موارد به عنوان رویکردهای اصلی گروه مد نظر قرار دارد». وی تاکید کرد: «در طی سال‌های اخیر، گروه سرمایه‌گذاری مسکن در شش شهر مشهد، همدان، تهران، تبریز، کاشان و اصفهان، مجموعا 150 هزار متر مربع پروژه را در راستای انجام این مهم تکمیل نموده است که تمامی آن‌ها از جمله پروژه‌های شاخص در محدوده فعالیت به شمار می‌روند».

راهکارهای اجرایی و تامین مالی ورود به بافت فرسوده

در ادامه همایش، اکبر میرشفیعی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، با دسته‌بندی مسکن به سه گروه اصلی آزاد، حمایتی و اجتماعی، مسکن پیشگام را به عنوان یکی از طرح‌های جدید دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در تهران از طریق محلی‌سازی، محله‌سازی مرحله‌ای و محله‌سازی جایگزین برای مدیران گروه تشریح نمود. میرشفیعی با اشاره به تجارب کشورهای فرانسه، انگلیس، السالوادور و پرو در نوسازی بافت‌های فرسوده، تاریخچه بافت فرسوده در ایران را نیز تشریح و تبیین نمود

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس در ادامه تامین منابع مورد نیاز و اسکان موقت ساکنان و نیز جلب مشارکت همه ساکنان بافت‌های فرسوده برای نوسازی در مراحل اولیه را به عنوان دو گلوگاه و مانع عمده در مسیر اجرای طرح نام برد. وی در عین حال اشاره کرد، راهکارهای مختلفی برای مقابله با این مشکلات طرح شده است که گروه با بهره‌گیری از این راهکارها، می‌تواند از این مشکلات عبور نماید. میرشفیعی به بهره‌گیری از ظرفیت شهرهای جدید، بهره‌گیری از زمین‌های ذخیره شهری و ساخت پلکانی و عدم اخراج جمعیت از محلات را از جمله راهکارهای اجرایی دانست که در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌توانند مورد توجه قرار گیرند. وی همچنین به بررسی راهکارهای تامین مالی اجرا شده در شهرهای تهران، مشهد و تبریز برای نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره نمود و نکاتی را در خصوص استفاده از هر کدام از این راهکارها ذکر کرد.

در ادامه جلسه، ضمن تشریح مشکلات شرکت‌ها در این زمینه، مدیران گروه به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداخته و با تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه، راهکارها و تجارب خود را در این خصوص در اختیار سایر حاضران در همایش قرار دادند.

برگزاری پانل‌های موازی برای استفاده حداکثری از زمان

بخش بعدی همایش برگزاری سه پانل موازی با حضور «معاونین فروش و مالی»، «معاونین فنی و اجرایی» و «مدیران عامل شرکت‌های تابعه به همراه مدیر عامل و معاونین گروه» بود. در پانل مدیران عامل که در سالن اصلی همایش برگزار گردید، گزارشات ارزیابی عملکرد یک ساله شرکت‌های تابعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین در پانل‌های دیگر، مباحثی در مورد قیمت‌گذاری منعطف و منطبق با شرایط بازار و نیز کیفیت در پروژه‌های ساختمانی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

توسعه دانش و مهارت‌های مدیران در موضوعات و مسائل روز

در روز بعدی این همایش آموزش ماده 77 قانون مالیات‌های مستقیم بود که در همین راستا جهت جلوگیری از مشکلات پیش رو و افزایش دانش مدیران در این حوزه، با دعوت از دکتر اسماعیلی، مدرس دانشگاه و یکی از مشاوران خبره مالیاتی، این قانون که مستقیما به حوزه فعالیت گروه مرتبط است، توسط ایشان تشریح و سوالات و مسائل طرح شده توسط مدیران، پاسخ داده شد.

تحلیل بودجه سال آینده کشور و تاثیر آن بر بازار مسکن

دکتر فاضلیان، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه ‌بانک مسکن سخنران بعدی همایش بود. وی با تشریح وضعیت منابع و مصارف در بودجه سال 97، به ارائه پیش‌بینی‌های برخی از نهادهای معتبر جهانی در خصوص قیمت نفت پرداخت. وی همچنین در خصوص مالیات‌ها، بودجه عمرانی دولت در سال آتی، کسری احتمالی بودجه و سایر شاخص‌های موثر در آینده بازار نکاتی را تشریح نمود

در ادامه کاوه دلسوز، مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، فرایند انحلال در صندوق‌های زمین و ساختمان را تشریح نمود. ایشان با اشاره به سه صندوق زمین و ساختمانی که ساخت آن در حال انجام است، در خصوص انحلال این صندوق‌ها توضیحاتی را ارائه نمود.

ساخت سه مگاپروژه؛ در دستور کار هلدینگ

در بخش پایانی این همایش مدیر عامل گروه به جمع‌بندی مطالب ارائه شده پرداختند. محمدرضا امینی، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این بخش گفت: «تامین مالی در شرایط فعلی برای پروژه‌های ساختمانی با نرخ بالا ارائه می‌شود و اگر در این شرایط پروزه ها در زمان معین تکمیل نگردد، مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد نمود. لذا لازم است به زمانبندی پروژه‌ها پایبند بوده و از هر نوع تاخیر تا حد امکان جلوگیری نماییم

ایشان در ادامه برخی از برنامه‌های آتی شرکت اشاره کرد و گفت: «تعریف سه مگا پروژه، از اولویت‌های اصلی گروه است. در این راستا در حال مذاکره جدی با وزارت نفت جهت ساخت واحدهای مسکونی مورد نیاز کارکنان این وزارتخانه هستیم و پیشرفت چشم‌گیری نیز در این زمینه داشته‌ایم که این پروژه در صورت نهایی شدن، بزرگ‌ترین پروژه تاریخ هلدینگ خواهد بود که امیدواریم با همکاری بانک مسکن در تامین مالی پروژه، این توافق به مرحله نهایی برسد». امینی همچنین پروژه سپیدار واقع در بافت فرسوده شهر تبریز که زمین آن به مساحت 54000 متر مربع توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب تملک شده است، اشاره کرد و با اشاره به این که زیربنای پروژه احتمالا بالغ بر 250.000 متر مربع خواهد بود، این پروژه را دیگر مگاپروژه در دستور کار شرکت دانست. امینی از نهایی‌سازی ورود شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس به پروژه‌ 100 هزار متر مربعی تهرانسر با مشارکت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد و از این پروژه به عنوان سومین مگاپروژه هلدینگ نام برد که این پروژه برای قشر میان درآمدی جامعه تعریف شده است. امینی تعریف این پروژه‌ها را در راستای سیاست کلانی که توسط بانک مسکن برای گروه وضع گردیده است، دانست و تامین نقدینگی در پروژه‌های بزرگ و طولانی دوره بازگشت سرمایه را از جمله چالش‌های پیش روی این نوع پروژه‌ها است.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه گفت: در ترکیب سبد پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در دو سال اخیر مجتمع تجاری جدیدی تعریف نگردیده و سیاست ما بر خروج از این پروژه‌ها است. وی همچنین یکی از موضوعات مهم در دست اجرای شرکت را تعیین تکلیف دارایی‌های راکد گروه عنوان کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به فروش زمین‌های فاقد توجیه اقتصادی، فروش واحدهای باقیمانده مسکن مهر زنجان، فروش ساختمان آموزشی آسمان تبریز و چندین اقدام دیگر دانست. وی گفت مذاکرات جدی برای زمین‌های شهریار و ملارد و ساختمان خیابان میرداماد صورت گرفته که در صورت فروش آن‌ها، حدود 250 میلیارد تومان جریان نقدینگی برای شرکت ایجاد خواهد شد.

ساماندهی صدور اسناد نیز از موضوعاتی بود که امینی گفت به صورت جد در مدیریت حقوقی و املاک هلدینگ در حال بررسی است که به نتیجه رسیدن آن تقویت برند، ایفای تعهدات و جریان نقدینگی برای شرکت ایجاد خواهد کرد.

امینی در ادامه در خصوص تعیین تکلیف واحدهای تجاری به فروش نرسیده شرکت‌ها نیز گفت: «با مدیریت این بخش می‌توانیم دارایی‌های این حوزه را هم آزاد کنیم که در کنار آن با تسویه تسهیلات گران قیمت قبلی، به شرکت جان تازه‌‍ای‌ تزریق خواهد شد».

ایشان در ادامه از حل و فصل بخش مهمی از مشکلات پروژه برج اداری خدامی نیز گفت: «با همکاری بین بانک توسعه تعاون، مشکل این پروژه نیز تا حدود زیادی مرتفع گردید که این پروژه هم اکنون در حال تکمیل است که با برنامه زمان‌بندی امیدواریم در خرداد ماه سال آینده به اتمام برسد».

امینی به وجود یک دارایی حدود 80 میلیارد تومانی با 25 درصد پیشرفت در بلوک یک بام چالوس اشاره کرد که با اتمام کار پیمانکار قبلی، هم اکنون با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند در حال تکمیل شدن است.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در انتهای سخنان خود با اشاره به عملکرد سال گذشته، از تمام مدیران گروه خواست با تمام توان، در راستای سیاست‌های بانک و هلدینگ گام برداشته و تلاش نمایند مشکلات پیش رو در اسرع وقت رفع و گام‌های بلندتری برای اعتلای گروه برداشته شود.

تقدیر از شرکت‌های برتر

در انتهای همایش از پنج شرکت برتر در حوزه‌های مختلف تقدیر به عمل آمد. بر این اساس و با توجه به شاخص‌های مختلف مالی، فروش، تولید، مدیریت صحیح کسب و کار و توجه به انتظارات و سیاست‌های هلدینگ، شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن الوند، سرمایه گذاری مسکن جنوب و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس حائز رتبه‌های ممتاز شده و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق به دلیل تلاش و موفقیت‌های این شرکت در کاهش هزینه‌ها و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب با توجه به تعریف پروژه‌های متعدد و بزرگ در احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، از دستان محمدرضا امینی، مدیر عامل شرکت تندیس دریافت نمودند


سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
سیزدهمین هم اندیش مدیران بهمن 96  جزیره کیش
۲۵ بهمن ۱۳۹۶
تعداد بازدید : ۱,۰۶۳
کد خبر : ۶,۲۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید